Vrijwilligersbijdrage – waarom-wie-wat en hoe?

Op veler verzoek nogmaals praktische uitleg;

 

  1. Bij alle leden is een bedrag van 50,00 euro aan vrijwilligersbijdrage geïncasseerd. Voor Wilhelmus is dit bedrag geen verdienmodel maar meer een prikkel voor de leden om actief als vrijwilliger aan de slag te gaan. Het streven is dat ieder lid zich tenminste 16 uur per jaar inzet. Aan het eind van het jaar kunt u dit bedrag terugvragen via: vrijwilligersbijdrage@vvwilhelmus.nl, t.a.v. Ruud Pauptit.

 

Wij als leden van de club dragen de club samen. Die afgesproken 16 uur (tijdens 2 ALV's) is een ondergrens.  We hopen dat iedereen meer doet en met ons geniet van het samen runnen van de vereniging, ten behoeve van onze leden, ons spelplezier, onze kinderen en ons clubgevoel. Op dit moment wordt de club geleid door hooguit 25 ouders en een aantal betaalde krachten.  We hebben dringend behoefte aan u. Niet aan advies, maar aan (ouders van) leden die opstaan en initiatief tonen om bestaande taken op te pakken en nieuwe initiatieven in gang te zetten. The floor is yours.

 

  1. De verantwoordelijkheid om een taak te vervullen ligt bij u, eveneens om dit terug te koppelen.  Onderaan dit stuk vindt u de taken met meest dringende behoefte. Bij twijfel neemt u contact op met Paul Wuite, paulwuite@slimrijden.nl, 06-13990872.

 

  1. De club (dat zijn we samen) heeft onze handen, onze creativiteit en onze inbreng nodig, niet uw 50 euro. Er is geen club met leden. De club, dat bent u: wij zijn de leden en wij zijn de club. Die 50 euro is bij iedereen geïncasseerd zoals afgelopen jaar op de ledenvergadering werd besloten door de (veel te weinig) aanwezige leden en deze 50 euro krijgt u hopelijk terug. U vindt de taak die bij u past en u voert deze uit.  Einde jaar stuurt u een mail naar de ledenadministratie met wat u heeft gedaan voor de club en krijgt u uw 50 euro terug. (vrijwilligersbijdrage@vvwilhelmus.nl)

 

Uren-verantwoording:

-          Leiders, trainers, commissieleden, bestuursleden                                     - 16 uur

-          Scheidsrechters, gedurende gehele seizoen (vast, 10x)                            - 16 uur

-          Vlaggers, gedurende gehele seizoen (vast, 10x)                                      - 16 uur

-          Kantine-diensten, per keer 2,5 uur. 5x per seizoen                                  - 16 uur
           Toernooien organiseren, opbouwen en draaien, 2x per seizoen                  - 16 uur

-          Bezetting JC-kamer op zaterdagen, 3x per seizoen (a 4 uur)                     - 16 uur

-          En vanzelfsprekend, alle combinaties hiervan

-          Anders dan hierboven = nieuw: In overleg met Paul Wuite

-          Gezien vrijwilligersbijdrage voor 2 kinderen = 75,- (i.p.v. 50,-), dan geldt samen 24 uur verantwoorden.

 

 

TAKEN EN TEKORT:

 

TAKEN:

  1. Kantine diensten
  2. Hulp bij toernooien (organisatie, speaker, kraampjes, opbouw, etc.)
  3. Trainer, Coach, Vaste scheids op groot veld, Vaste grensrechter op groot veld. (NIET: incidenteel vlaggen/fluiten bij eigen kind, limonade halen). M.a.w.: hand en spandiensten rondom eigen team telt niet, tenzij het structureel belastende zaken zijn.
  4. Bezetting commissiekamer op zaterdag
  5. Facilitaire hulp (via verenigingsmanager Piet van de Valk)
  6. Website / communicatie/ sponsorcommissie,
  7. Managen van vrijwilligers en taken.

 

NU TEKORT AAN:

  1. Managen van uitvoeren van vrijwilligersbeleid (zoals dit schrijven en opvolging ervan)
  2. Creatieve plannen om de club nog leuker en gezelliger te maken en nog meer saamhorigheid en clubgevoel te krijgen:  staat u s.v.p. op en doet u wat bij u past.  Of dat nu sfeer brengen is op een toernooi door in een middeleeuws kostuum koffie te verkopen of een zaalvoetbal- toernooi te organiseren. Of dat nu dak reparatie is of het binnenhalen van sponsoren. Of pubquiz, internationaal toernooi, whiskey-proeverij organiseren. We need you.
  3. Communicatie commissie                                                                      - 2x
  4. Commissie Normen en Waarden en VOG verklaringen (veiligheid)             - 1x
  5. Kantine diensten en opening door de week op avonden                            - ongoing
  6. Zaalvoetbal kerst toernooi                                                                     - 2x
  7. Toernooien in het voorjaar                                                                     - 10x
  8. Hulp facilitair aan verenigingsmanager (schilderen, schoonmaken enz)      - 4x
  9. Back up wedstrijd secretaris en communicatie met KNVB.                         - 2x

 

Vriendelijke verzoek, strikt zoals hieronder aangegeven en 1-op-1 te communiceren:

 

-voor organiserende/coördinerende taken die je wil doen:

Paul Wuite: paulwuite@slimrijden.nl

 

-voor operationele taken die je wil doen: kantinedienst, jc-kamer, leider/trainer/scheidsrechter/vlagger, klussen/schoonmaken, nieuwe aktiviteiten/events:

Piet van der Valk: verenigingsmanager@vvwilhelmus.nl  

 

-indienen uren(verantwoording), alleen per e-mail. Liefst 1x aan einde v/h seizoen, maar mag ook 2x per seizoen:

Ruud Pauptit: vrijwilligersbijdrage@vvwilhelmus.nl

 

 

Veel (voetbal)plezier gewenst, succes en tot ziens op de club!

 

Paul Wuite

Bestuurslid - vrijwilligerstaken

paulwuite@slimrijden.nl

06-13990872