Vrijwilligersbijdrage – waarom-wie-wat en hoe?

Aan het begin van het seizoen wordt bij alle leden een bedrag van 50,00 euro (of 75,00 euro bij twee of meer kinderen) aan vrijwilligersbijdrage automatisch geïncasseerd. Voor VV Wilhelmus is dit bedrag geen verdienmodel maar een prikkel voor de leden om actief als vrijwilliger aan de slag te gaan. Het streven is dat ieder lid (of ouders van een jeugdlid) zich tenminste 12 uur per seizoen inzet (of 18 uur bij twee of meer kinderen). De afgesproken 12 uur is een ondergrens. We hopen dat iedereen meer doet en met ons geniet van het samen runnen van de vereniging, ten behoeve van onze leden, ons spelplezier, onze kinderen en ons clubgevoel. 
 
Nadat de vrijwilligersbijdrage is geïncasseerd kunnen de (ouders van) leden via een digitaal formulier aangeven welke vrijwilligerstaken zij komend seizoen willen gaan doen. Op deze wijze kan een lid zijn/haar vrijwilligersbijdrage terug krijgen, zoals de bijna 300 vrijwilligers die afgelopen seizoen hun bijdrage retour hebben ontvangen. Op dit formulier kan men er ook voor kiezen om het vrijwilligerswerk af te kopen (hoewel dit niet de voorkeur heeft). De vrijwilligersbijdrage wordt dan niet teruggestort. 
 
Wij als leden van VV Wilhelmus dragen de club samen. De Vereniging (dat zijn wij!) heeft onze handen, creativiteit en inzet nodig! Niet uw 50 euro… 
Voor onderstaande taken zijn voor komend seizoen vrijwilligers nodig, deze taken kan men opgeven via het digitale formulier

Bij de taken staat tevens (ter indicatie) aangegeven hoeveel tijd gelijk staat aan de gevraagde 12 uur, maar uiteraard zijn ook combinaties mogelijk!

  • Trainer 
  • Coach 
  • Teammanager 
  • Bardienst weekend (4 x 2,5 uur)
  • Bardienst/openen door de week tijdens trainingen (12 uur)
  • Wedstrijd fluiten (10x) *
  • Wedstrijd vlaggen (10x op groot veld)*
  • Organisatie familiedag (1x)
  • Wilhelmustoernooien organiseren (1x) of helpen, opbouwen, kraampjes bemannen etc. (2 dagdelen)
  • Organisatie Kersttoernooi zaalvoetbal (1x)
  • Klussen aan gebouw, rondom de velden (12 uur)
  • Schoonmaken (12 uur)
  • Organisatie van een nieuw Wilhelmus event (1x) **
  • Wedstrijdverslagen maken tbv de website (gehele seizoen)
  • Organiseren, begeleiden kamp (1x)
Verder worden nog vrijwilligers gezocht voor de volgende commissies:
Indien hiervoor belangstelling bestaat graag contact opnemen met Paul Wuite (vrijwilligers@vvwilhelmus.nl)
  • Activiteitencommissie
  • Sponsorcommissie 
  • Toernooicommissie 
  • Vrijwilligerscommissie 
  • Commissie Normen en Waarden en VOG verklaringen (veiligheid) (eventueel met juridische achtergrond)
* hand- en spandiensten rondom het eigen team tellen niet mee, tenzij het structureel belastende taken zijn (dus niet: incidenteel vlaggen/fluiten bij eigen kind, limonade halen, doeltjes klaarzetten etc.)
** Heeft u creatieve ideeën om de Vereniging nog leuker en gezelliger te maken! Staat u s.v.p op en doet wat bij u past! Of dat nu sfeer brengen is door op een toernooi in middeleeuws kostuum koffie te verkopen, het organiseren van een pub quiz, een feestavond organiseren voor de jeugd/ouders, een internationaal toernooi organiseren…. Alle ideeën zijn welkom!!  Graag overleggen met Paul Wuite (vrijwilligers@vvwilhelmus.nl)
 
Voor vragen kunt u bij de volgende personen terecht:
- met betrekking tot de bardiensten, bij Nicole van Rijn van de kantinecommissie (kantine@vvwilhelmus.nl)
- met betrekking tot de facilitaire hulp, klussen aan gebouwen, rondom de velden en schoonmaken, bij de Verenigingsmanager Piet van der Valk (verenigingsmanager@vvwilhelmus.nl)
- met betrekking tot teammanagers en vrijwilligerswerk, bij Corinne Budé van de vrijwilligerscommissie (teammanagers@vvwilhelmus.nl)
- met betrekking tot bovenstaande vrijwilligerstaken, toelichting over de vrijwilligerstaken, uren per taak, nieuwe ideeën en opgeven voor (of informatie over) de verschillende commissies, bij Paul Wuite, bestuur vrijwilligerszaken (vrijwilligers@vvwilhelmus.nl)