Het gaat weer over voetbal bij Wilhelmus

21-01-2017

Voorburg, 21 januari 2017 – Tweedeklasser VV Wilhelmus heeft Oscar Laguna Burgos aangetrokken als nieuwe trainer voor de zondagselectie. De 40 jarige Delftenaar komt van DVV Delft, volgt volgend seizoen Haico Herbert op die vier jaar trainer was. Laguna Burgos tekent een contract voor één jaar.

Voorzitter Jean-Jacques Budé maakte het nieuws bekend tijdens de nieuwjaarsreceptie van de club: “Oscar Laguna Burgos is behalve een uitstekende trainer misschien wel de trainer met de mooiste naam in het voetbal. Hij heeft bewezen een brug te kunnen bouwen tussen talent uit de jeugdopleiding richting de selectie. En dat is precies wat we als club willen. Dat onze eigen jongens de kans krijgen om door te breken in het eerste elftal. De technische commissie heeft prima gesprekken met Oscar gehad en we hebben alle vertrouwen in een mooie samenwerking. Als speler en jeugd- en selectietrainer bij ADO Den Haag, DHC, Excelsior Maassluis, DHL en DVV Delft heeft Oscar de laatste jaren goed gepresteerd. We zijn blij met zijn komst naar Wilhelmus en wensen hem alle succes.”

Oscar Laguna Burgos: “Met een rijke historie en een mooie toekomst is Wilhelmus een prachtige club om voor te werken. De aantrekkingskracht is enorm alleen als je al kijkt naar de omvang van de jeugdafdeling. Het wordt één van mijn taken om jongens uit de eigen opleiding te laten doorstromen en te gaan inpassen. Daarnaast is het een ambitie dat de jeugd op een hoger niveau gaat voetballen. Samen met de Technische Commissie en de nog aan te trekken hoofd jeugdopleiding gaan we daar keihard aan werken. Ik heb veel zin in deze nieuwe stap.”

Oscar Laguna Burgos speelde bij de jeugd van DHC in Delft en stapte als B-junior over naar ADO Den Haag. De Delftenaar haalde het eerste elftal en kwam tot 144 wedstrijden voor ADO Den Haag in het betaald voetbal. Daarna kwam hij als speler nog uit voor Excelsior Maassluis en DVV Delft. Als jeugdtrainer werkte hij bij DHC en Excelsior Maassluis. Als senioren trainer werkte bij DHL en DVV Delft.

Nieuwjaarsreceptie

Tijdens de drukbezochte nieuwjaarsreceptie keek de voorzitter terug en vooruit: “Na een lastige periode op financieel gebied kunnen we zeggen, we zijn nog niet rijk maar we zijn financieel stabiel dus er is meer tijd om over voetbal te praten. Een daar ben ik blij om, want dat is wat we zijn: een fijne voetbalclub. Vooral de inzet van vrijwilligers is en blijft cruciaal binnen Wilhelmus en we zullen ons beleid voortzetten om de club verder gezond te maken”.

Jubilarissen

Bestuurslid technische zaken Marcel Commers huldigde tijdens de nieuwjaarsreceptie ook enkele trouwe leden. Anton Beukers kreeg zijn gouden speld voor 40 jaar lidmaatschap (inmiddels 42 jaar lid). Marcel Commers: “Voetbalvader en vrijwilliger die bij de eerste F jeugd betrokken was, moest even op zijn gouden speld wachten maar desondanks een welverdiende onderscheiding.” Zoon Marco nam in afwezigheid van zijn vader de gouden speld in ontvangst.

undefined

Henk Vlastra werd benoemd tot lid van verdienste. Marcel Commers: “Ook een voetbalvader en vrijwilliger die jarenlang leider was van succesvolle jeugdelftallen en het 1e elftal.”

undefined

Max Bergen kreeg een cadeau van de club vanwege zijn lidmaatschap sinds september 1965 en dus meer dan 50 jaar lid. “Begon als voetballer en werd later een fanatieke keeper die ondanks zijn lengte zich goed staande wist te houden in diverse selectie elftallen. Tijdens zijn keeperscarrière als senior toonde hij zich als leider en begeleider van buitenlandse sportkampen een ware vrijwilliger.”

undefined

Tot slot werd Jan van Heijningen benoemd tot lid van verdienste. Marcel Commers: “Een icoon binnen de club. Ome Jan is lid vanaf december 1949 en dus 67 jaar lid. Jan die als jonge jongen begon is na zijn keepersloopbaan verder gegaan als vrijwilliger op diverse fronten en nog steeds is hij bezig voor de club en wel met de club van 50. Met deze activiteit  is hij al jaren samen met zijn vrouw Toos druk in de weer om er voor te zorgen dat we met het geld dat zij binnen halen het complex te verbeteren. Een grote eer om ome Jan te benoemen tot lid van verdienste.”