Pasfoto's KNVB in voetbal.nl app

3-07-2019
Conform de tijdlijn van de KNVB is het voor een ieder weer mogelijk vanaf 21 juni t/m 31-10 zelf zijn foto te wijzigen. Vooral voor spelende leden is het zeer belangrijk dat zij dit actueel houden zodat er geen problemen ontstaan met een scheidsrechter die controleert.
Naast de foto is het natuurlijk ook fijn als een ieder zelf zijn overige gegevens actueel houdt
WIE KAN EEN FOTO TOEVOEGEN?
In de Voetbal.nl app en website en in de KNVB wedstrijdzaken app wordt gebruik gemaakt van profielfoto's. Je kunt je eigen profielfoto toevoegen via Mijn gegevens in de Voetbal.nl app of website en in KNVB wedstrijdzaken app. Het is tevens mogelijk om een foto door je vereniging(ledenadministrate@vvwilhelmus.nl) of de KNVB toe te laten voegen aan jouw profiel. Tenslotte kan een teammanager voor elk van zijn teamleden een foto toevoegen via de KNVB wedstrijdzaken app.

HOE WIJZIG JE EEN FOTO IN DE VOETBAL.NL APP?
Zodra je je pasfoto wil wijzigen, ga je in de Voetbal.nl app naar 'Instellingen' en daar kies je voor 'Mijn persoonsgegevens'. Klik vervolgens op je pasfoto zodat je een nieuwe kunt toevoegen. Zo simpel is het eigenlijk. Echt belangrijk is wel, besef dat de foto die je toevoegt in Voetbal.nl, ook daadwerkelijk je spelerspasfoto is voor je spelerspas. De scheidsrechter moet jou dus aan de hand van deze foto kunnen herkennen op het veld.

Let op: Ben je jonger dan 16 jaar, dan kun je in de Voetbal.nl app en in de KNVB Wedstrijdzaken app bepaalde persoonlijke gegevens (waaronder de foto) niet zelf wijzigen. Hoe kun je er als jongere onder 16 jaar dan voor zorgen dat je foto wordt gewijzigd?

Eerst een korte uitleg waarom kinderen jonger dan 16 jaar de persoonlijke gegevens niet gewoon zelf meer mogen wijzigen. Sinds 25-mei-2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van kracht. Die stelt dat kinderen tot 16 jaar niet zelf mogen aangeven of zij met naam en/of foto zichtbaar willen zijn binnen een platform. En dit geldt dus ook voor de persoonlijke instellingen van kinderen onder 16 in de app. Ouders/ verzorgers kunnen deze gegevens wel wijzigen.


De drie meest voorkomende gevallen zijn:

1. MIJN KIND HEEFT GEEN EIGEN TELEFOON. HOE KAN IK DE GEGEVENS WIJZIGEN?
Wij raden je het volgende aan te doen:
Neem contact op met de vereniging via ledenadministratie@vvwilhelmus.nl en geef jouw e-mailadres door. De vereniging zal dit mailadres toevoegen als primair e-mailadres en bij ouder/ verzorger 1.
Download de app en maak een account aan door je e-mailadres te registreren.
Log vervolgens in en ga naar menu Instellingen -> Mijn kinderen.
Je kan nu alles van je kind zien en beheren maar ook gewoon (mocht je zelf nog spelen) je eigen informatie beheren.

2. MIJN KIND HEEFT EEN EIGEN TELEFOON, MAAR IK WIL DE GEGEVENS BEHEREN. HOE DOE IK DAT?
Wij raden je het volgende aan te doen:
Neem contact op met de vereniging en geef jouw e-mailadres door via ledenadministratie@vvwilhelmus.nl. De vereniging zal dit mailadres toevoegen bij E-mail ouder/ verzorger 1. Het e-mailadres van je kind is het primaire adres.
Download de app en maak een account aan door je e-mailadres te registreren.
Als ouder log je nu in als toeschouwer en volg je jouw kind via favorieten
Ga naar menu Instellingen --> Mijn Kinderen
Je kind kan nu zelf alle informatie zien, maar jij kan zijn/ haar gegevens beheren.

3. MIJN KIND IS 16 EN BEHEERT (VOORTAAN) ZELF ZIJN GEGEVENS. MOET IK HIERVOOR IETS INSTELLEN?
Als ouder hoef je niets te doen.
Het e-mailadres van je kind is bekend bij de club of maak dit in orde via ledenadministratie@vvwilhelmus.nl en daarmee kan hij/ zij inloggen in de app.
Als ouder kan je als toeschouwer gebruik maken van de app en je kind volgen via favorieten.
Je kind kan nu alles zien en zelf zijn/ haar gegevens beheren.